2013. július 25., csütörtök

Napszemüveg vagy esőkabát? Ez itt a kérdés....

Régebben a Dániáról szóló tájékoztatókon, mikor a már kint élő diákok meséltek nem akartam elhinni azt amit mondtak, hiszen csak pozitív dolgokat soroltak. Aztán megszólaltam: figyelj már ez mind nagyon jól hangzik,de mondj már valami negatív dolgot is Dániáról. Majd pár másodperces gondolkozás után ezt a választ kaptam: az időjárás.
Ugyan az elmúlt pár napon tombolt itt is a "kánikula" (28-30 fok), ma tapasztalhattuk, hogy milyen is az az igazi dán időjárás. Volt szerencsénk ma szitáló esőhöz, szélhez, napsütéshez és zuhogó esőhöz is, valamint olyan is előfordult, hogy ezek egyszerre jelentkeztek. Amíg otthon tombol a hőség, én itt azzal szenvedtem, hogy ha levettem a farmer kabátom akkor fáztam, ha felvettem akkor pedig melegem volt.
Ilyen szeszélyes időjárási körülmények között sikerült ma ellátogatni jövendőbeli egyetememhez, amit ugyan a nyári szünet miatt nem vett körbe sok diák és a pezsgés, de az international office-jában nagyon pozitív élményeket szereztünk. Bementünk, és csak annyit mondtam, hogy ide fogok járni és szeretnék pár kérdést feltenni, aztán máris az ott dolgozó 3 fiatal felpattant a székjéből és jöttek oda mosolyogva bemutatkozni. Majd közülük az egyik srác leültetett minket maga mellé és mindenben segített. Kérés nélkül, puszta segítség nyújtás céljából több oldalas brossúrákat nyomtatott ki nekünk, melyek arról szóltak hogyan találhatunk könnyen lakást Koppenhágában. Elmagyarázta nekünk részletesen azt is, hogy pontosan mi kell ahhoz, hogy regisztrálva legyünk Dániában, és pontosan hova kell mennünk ezeket a papírokat elintézni. És persze minden tájékoztatóból kettő példányt nyomtatott, mert ketten voltunk. A számomra legmeglepőbb, az az volt, hogy Ádámnak is mindent kinyomtatott, minden kérdésére válaszolt mosolyogva, holott ő nem is az általa képviselt egyetem diákja lesz.
Egy hosszú beszélgetés után a koppenhágai kommune-be (ami olyan,mint otthon az okmányiroda) indultunk, a 2 példány térképünkel, amit szintén a srác nyomtatott ki nekünk. Ugyan nem tudtunk mindent elintézni, de minden kérdésünkre választ kaptunk ott is, és világos lett, hogy mit hogyan mikor kell elintéznünk.
Ami a sok bevándorló közt szembetűnt, valamint a plázában és az utcákon is az, hogy nagyon sok muszlim él itt Koppenhágában. Nemrég olvastam is erről egy cikket, hogy komoly konfliktus is van már köztük és a dánok között.
Az intézkedős túránk után még volt egy kis sétánk a belvárosban, de annyi az élmény, hogy az már egy másik bejegyzésre marad. :)
xx
Lilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése