2013. augusztus 26., hétfő

Gólyatábor dán módra

A múlt hétvégén nagy örömömre részt vehettem az egyetem gólyatáborában. Az egész esemény csupán 2 napos volt, de az biztos, hogy felejthetetlen élmény marad számomra. Pénteken fél 3-kor találkozott a több, mint 15 főből álló idősebb diák a több, mint 100 táborozó gólyával. Az, hogy hova megyünk teljesen meglepetés volt, annyit mondtak, hogy sátrat és hálózsákot vigyünk...tehát nagyjából tudtuk mi fog ránk várni. A csapat nagy része dánokból állt, mert az international student-ek közül sokan nem jöttek el azért, mert még most keresnek lakást, hogy tudjanak hol lakni. Annyira nem éreztem rosszul magam ettől, mert végre komolyabban is megismerhettem a dánokat, főleg a velem egyidős korosztályt, valamint ők is tekintettel voltak arra, hogy mi nem beszéltük a nyelvet. 3 busz vitte a nagy csapatot, és minket direkt olyan buszra raktak, ahol angolul is elmondták az információkat. Már a buszon egy olyan srác mellé kerültem, aki félig francia, félig dán, és az osztálytársam lesz, vagyis az angol is nagyon jól megy neki, ráadásul aznap reggel még Párizsban volt. :) Egyébként 1 órát buszoztunk, a semmi közepén voltunk Koppenhágától észak-nyugatra. Már az első este beosztottak minket csoportokra, ahol elkezdtük az ismerkedést és a név memorizálást. Kb. az összes dán fiút Niklasnak vagy Mathiasnak hívták.:) Ja és a legjobb,hogy egy csoportba kerültem egy debreceni magyar fiúval, Danival. Estére táncot kellett készítenünk, ami nagyon jól sikerült. Természetesen ennek is, mint mindennek a tábor során pia volt a tétje. Az este bulizással telt, és senki nem szerénykedett az alkohollal.Az ifiseink erőn felül teljesítettek. Hajnali 5-ig fent voltak, utána eltakarították a buli nyomait a reggelihez, majd fél 9-kor már ébresztettek minket. Ez az ébresztés úgy nézett ki, hogy kiálltak a domb tetejére, megfogtak egy lábast és egy fém szedőkanalat, és teljes erőből elkezdték ütni azt. Másnap nagyon jó feladattal fogadtak minket az idősebb társaink. Csoportokban különböző állomásokra kellett mennünk, és mindenhol más volt a feladat. Persze szinte mindegyik arról szólt, hogy így vagy úgy ki iszik több sört, és épp hogyan teszi azt. Számomra ami legjobban tetszett az a szombat este volt.  Az idősebbek bejelentették, hogy bezár a bár, és nem is fog kinyitni, mindenki menjen pihenni, mert másnap megyünk haza. Persze senki nem ment el pihenni, hanem készülődött az esti buliba. Úgynevezett outlaw beöltözős est volt, vagyis minden gólya törvényen kívüli személynek kellett hogy beöltözzön. Sokan voltak rabok, kalózok, cowboyok és bankrablók. Mikor mindenki beöltözve várta, hogy hátha mégis kinyit a bár egyszer csak elkezdett nagyon hangosan szólni a zene, és megjelentek az idősebb társaink rendőr ruhában. Kiderült, hogy a bár nem zárt be, csak feltöltötték az estére való tekintettel. Persze ezek után mindenki sikított és tapsolt.A plusz ráadás az az volt, hogy a vacsorát úgy kellett elfogyasztani, mintha randizna mindenki. Ezzel az volt a céljuk, hogy jobban megismerjük egymást. Minden lánynak húzni kellett egy fiú nevet és vele kellett elfogyasztani a vacsorát az előre kijelölt gyertyákkal díszített helyeken. Mivel több volt a fiú, mint a lány ezért volt aki dupla randizott, többek között én is. :D De nagyon hangulatos volt, főleg, hogy vacsorára 2 teljes disznót grilleztek meg nekünk. Ilyet még nem láttam, olyan volt,mint amit otthon forgatva szoktak csinálni, de ez 2 óriási grillezőben készült. Persze a hús mellé járt a saláta is, rengeteg féle öntettel.Nagyon jó kajákkal fogadtak minket a táborban. A vacsora és pár sör után mindenki kezdett már ráhangolódni az esti bulira. Danival, a magyar sráccal megkóstoltattuk a magyar házi pálinkát a dánokkal. Nagy sikert aratott. Ugyan sokak furán reagáltak rá, mert nincsenek hozzászokva az ilyen magas alkoholtartalmú rövid italokhoz, mégis nagyon jól esett a kis lelkemnek, mikor a kis padhoz kb 20 dán odatömörült, és egyszerre kiabálták, hogy : PÁLIINNKKÁÁÁÁ :D (Az egészségedre túl nagy kihívás volt nekik :D) Másnap persze mindenki már alig várta, hogy hazaérjünk és aludhassunk egy jót, de ettől függetlenül sokak,köztük én is egyáltalán nem bántuk meg,hogy elmentünk ebbe a táborba. Örülök neki, hogy ennyi dánt megismerhettem, és hogy ilyen közvetlenül fogadtak és figyelmesek voltak. Például ha egy társaság beszélgetett és odaültem én is akkor volt,hogy átváltottak angolra,hogy én is tudjak velük kommunikálni. Persze volt olyan is mikor semmit nem értettem, mert dánul beszéltek, de legalább tudtam barátkozni a nyelvvel. Sorolhatnám még a sok sok élményt, mert van bőven erről a 2 és fél napról, de így is kicsit hosszúra nyúlt ez a bejegyzésem.
Akik azt gondolnák egyébként, hogy nagy életművész vagyok itt Dániában, azért hozzátenném, hogy gólyatábor utáni nap, ma reggeltől késő délutánig dolgoztam,de jó ez. Tetszik a pörgés, ami magába foglalja a bulit is, a melót is és holnaputántól a sulit is. Kíváncsian várom.
xx
Lilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése